swan taking offHeb je eindelijk een website, moet je steeds weer een stap verder om die te finetunen.
Waarom zou je daar al die tijd en energie in steken?
Vorige week hebben wij je verteld wat je allemaal aan je website kunt finetunen.

We hebben het onder andere gehad over:

• Zoekmachine optimalisatie
• Social Media
• Plugins
• Aanmeldingsformulier

Om te beginnen leggen we uit waarom het de moeite waard is om je website te
optimaliseren door er een aanmeldingsformulier op te plaatsen.
Jij hebt een heleboel goede ideeën waarmee je mensen uit je doelgroep verder kunt
helpen. En laat ons raden: je hebt je website opgezet om deze ideeën zo effectief
mogelijk over te brengen, met als doel je lezers uiteindelijk te mogen ontvangen als
betalende opdrachtgever.

Met het plaatsen van een aanmeldingsformulier zet je de eerste stap om van een
bezoeker op je website een betalende opdrachtgever te maken. Het komt erop neer
dat je met een aanmeldingsformulier zorgt, dat de bezoekers van je website zich aan
kunnen melden voor je mailinglijst.

3 punten waar je rekening mee moet houden bij het plaatsen van een
aanmeldingsformulier op je website:

  1. Niemand meldt zich nog zomaar aan voor het ontvangen van de zoveelste nieuwsbrief;
  2. Hoe zorg je ervoor dat het interessant genoeg is voor de bezoeker om zich aan te melden voor je mailinglijst?
  3. De bezoeker die zich aanmeldt is geïnteresseerd, maar wil eerst meer over mij en mijn producten of diensten te weten komen.

Hoe zorg je ervoor dat het formulier interessant genoeg is voor je bezoeker? Bezoekers staan misschien wel open voor je, maar je moet ze nog even over de drempel helpen.

Hoe help je jouw bezoeker over de drempel om zich aan te melden voor je mailinglijst?

  • Bied een cadeau (beloning) aan als bedankje voor de aanmelding.
  • Benoem bij het aanmeldingsformulier de voordelen van het aanmelden voor je mailinglijst
  • Houd het laagdrempelig en vraag alleen naar hun voornaam en e-mailadres, meer gegevens
    heb je op dit moment niet nodig.

Waar moet het cadeau (beloning) aan voldoen:

  1. Het moet van waarde zijn voor de bezoeker van je website. Bijvoorbeeld tips die ze kunnen toepassen om een probleem op te lossen;
  2. Het moet gratis zijn, op deze manier houd je het laagdrempelig en vergroot je de kans dat ze zich aanmelden;
  3. Het moet meteen beschikbaar zijn; zorg ervoor dat je direct indruk kunt maken. Is het iets wat ze pas na een paar dagen ontvangen, dan zijn ze misschien vergeten dat ze zich voor je mailinglijst hebben aangemeld.

In het volgende gratis webinar van woensdag 15 mei 2013 gaan we verder in op de volgende stappen die je kunt zetten om van een bezoeker op je website een betalende opdrachtgever te maken.

Datum: woensdag 15 mei 2013
Tijd: 20:00
Waar: online (dus waar jij wilt, zolang je maar een computer en internetverbinding hebt, meer informatie volgt na inschrijving)
Door wie: Kemal Wesenhagen (e-mailmarketingexpert)

Klik hier voor alle details en om je aan te melden voor het gratis webinar “Hoe maak je
van een bezoeker op je website een betalende opdrachtgever?”

Welke vraag wil jij dat we beantwoorden tijdens het webinar?

Plaats een reactie in het commentaarveld hieronder!