fotoOmdat e-mailmarketing de laatste jaren zwaar misbruikt is door geslachtsdeel-vergrotende en andere malafide organisaties, heeft e-mail niet meer de naam van het moderne en effectieve marketinginstrument wat het wel is.
Onterecht. E-mailmarketing is uitermate geschikt om in korte tijd een grote groep mensen te bereiken, effectief en goedkoop.

Het is natuurlijk wel de kunst om positief op te vallen tussen de 99 andere mails die de gemiddelde e-mailgebruiker dagelijks ontvangt. E-mailmarketing vereist daarom speciale kennis en vaardigheden als onderdeel van een serieuze marketingstrategie.

De belangrijkste tips daarvoor zijn:

  • gebruik een nieuwsgierig makende teaser voor je onderwerptekst
  • verstuur alleen e-mails naar mensen die daar uitdrukkelijk toestemming voor hebben gegeven
  • zet een inschrijfformulier op je site om e-mail adressen te verzamelen en een “uitschrijven”-link onderaan elke e-mail die je verstuurt.
  • zorg dat de e-mails waardevolle informatie bevatten
  • geef tips, verklap geheimen, noem stappenplannen
  • als mensen jouw e-mail eenmaal vertrouwen kun je een interessant aanbod doen
  • ….. op het gratis webseminar krijg je nog meer onmisbare tips, dus lees snel verder!

Het doel van e-mailmarketing is om een duurzame relatie met je doelgroep op te bouwen, zodat ze daarna het eerst aan jou denken als ze iets doen waarvoor zij je nodig hebben.

Voor e-mailmarketing weten wij daarom dat we het eerst naar Kemal stappen. En als we dan weer een mailtje van hem krijgen, zijn we blij met de waardevolle informatie die hij elke keer stuurt!

Klik hier om je in te schrijven voor het Gratis Webinar: “Hoe maak je van een bezoeker op je website een betalende klant?”.

  • Datum: dinsdag 20 november 2012
  • Tijd: 20:00
  • Waar: online (dus waar jij wilt, zolang je maar een computer en internet verbinding hebt, meer info na inschrijving)
  • Door wie: Kemal Wesenhagen (e-mail marketing expert)

Beperkte plaatsen, schrijf je meteen in!

En dan nog twee vragen:

  1. waar loop jij tegenaan als het gaat om e-mail marketing? Welke informatie mis je nog om te kunnen beginnen of om het nog beter te doen?
  2. Wat zou jij in je email (kunnen) zetten als je met je doelgroep een relatie aan het opbouwen bent?

Gebruik het reactieformulier hieronder en deel jouw uitdagingen en tips.

Het volgende artikel geeft tips wat je met e-mailmarketing vooral NIET moet doen.
Geef je e-mailadres door (rechtsboven op deze pagina) en ontvang het volgende artikel automatisch in je mailbox, je krijgt dan tevens direct 10 tips om te bloggen, essentieel om te zorgen dat je de juiste inhoud schrijft voor de lezers van jouw berichten.