Slim starten met je website, hoe doe je dat?

De beste ingredienten voor een gezonde website zijn de juiste antwoorden op de 5 vragen die we je hier in dit artikel gaan stellen.

Met deze vragen word je je bewust van waar je persoonlijke kracht ligt en krijg je inzicht in hoe je  jouw doelgroep kunt bereiken met jouw kennis.

Deze week willen we je inzicht geven in wat jouw website uniek en autentiek maakt. Alles wat je nodig hebt is je notitieblok en een pen. Geef dan in 10 minuten zo snel mogelijk antwoord op de volgende vragen. Hoe sneller je antwoordt hoe dichter je bij de kern blijft. Dus het mag niet eens veel tijd kosten. Daarna heb je de ingredienten van jouw unieke website!

Daar gaan we dan!

Vraag 1: Wie is jouw doelgroep?

Vragen die jou helpen om dichter bij het antwoord te komen:
Wat zijn de behoeften en wensen van je doelgroep?
Waar wil jij ze bij helpen?
Welke obstakels wil jij ze helpen overwinnen?
Welke woorden wil jij gebruiken, zodat zij zich in jouw verhaal kunnen herkennen?

Vraag 2: Wie ben jij?

Wat is de boodschap die je over wil brengen?
Wil je gezien worden als een expert en waar ligt je expertise?
Waar sta jij voor?
Welke informatie over jezelf is belangrijk voor de toekomstige bezoeker van de website?

Vraag 3: Wat zijn jouw producten of diensten?

Welke producten en diensten verkoop jij?
Wat zijn de voordelen voor je doelgroep, wanneer ze deze producten of diensten bij jou kopen?
Waarom moeten ze bij jou kopen?
Welke informatie over de producten en diensten is voor hun van belang?

Vraag 4: Wat is het doel van je website?

Wat wil je met jouw website bereiken?
Wil je de bezoeker van informatie voorzien?
Wil je klanten werven?
Of wil je producten verkopen (webshop)?

Vraag 5: Welke domeinnaam past hier het best bij?

Welke domeinnaam past bij jouw bedrijf, de producten en diensten die je verkoopt en de doelgroep?
Op welk zoekwoord of welke zoekwoorden zal jouw doelgroep jou vinden als ze je nodig hebben?
Denk aan een combinatie van woorden of een zoekwoord waar het meest op gezocht wordt.
Dit is na te gaan op http://www.google.com/trends/?hl=nl

Hieronder een voorbeeld van hoe het er uit ziet als je daar een zoekwoord analyseert. Zie hier meteen hoe het zoekwoord “groene smoothie” de laatste tijd in populariteit is toegenomen.

Tot zover deze week de voorbereiding van jouw eigen unieke website. Volgende week meer over het ontwikkelen van een goede website.

Ben jij klaar voor een frisse start en heb je nog een tip? Ik vind het leuk als je reageert in het commentveld hieronder